Elastoplastic bodies in dynamic contact

SEMINARIO MATEMATICO E FISICO DI MILANO

AVVISO DI CONFERENZA

Mercoledi' 6 marzo 2013, ore 17:00, presso l'aula seminari del III piano del Dipartimento di Matematica del Politecnico di Milano, in via Bonardi 9

Prof. PAVEL KREJCI
Institute of Mathematics, Academy of Sciences of the Czech Republic

terra' la conferenza

"Elastoplastic bodies in dynamic contact"

Abstract.A classical approach to the problem of contact of an elastoplastic body with an elastoplastic obstacle consists in applying a variant of the penalty method. Instead, we propose here to reformulate it equivalently as a PDE with hysteresis operators both in the constitutive law and in the contact boundary condition. Analytical properties of the hysteresis operators (Lipschitz continuity in suitable function spaces, monotonicity, energy inequalities) enable us to construct a regular solution by conventional Galerkin approximations and prove its uniqueness for each given data. This is a joint work with Adrien Petrov, INSA Lyon.

Cordiali saluti,
Franco Tomarelli
Direttore del Seminario Matematico e Fisico di Milano

Per ulteriori informazioni sulle attività del seminario: http://www.mate.polimi.it/smf