Seminario / Argüz

SEMINARIO DI GEOMETRIA ALGEBRICA

Nell'ambito del seminario congiunto di geometria algebrica organizzato dai Dipartimenti di Matematica dell'Università e del Politecnico di Milano,

Martedì 11 Dicembre 2018 alle ore 14.30

presso l’aula Dottorato

del Dipartimento di Matematica dell'Università  di Milano si terrà il seguente seminario:

Hülya Argüz (Imperial College, Londra)

Tropical and log corals on the Tate curve

Abstract: We will discuss an algebro-geometric approach to the symplectic cohomology ring, in terms of tropical geometry and punctured log Gromov-Witten theory of Abramovich-Chen-Gross-Siebert. During this talk, we will restrict ourselves to the Tate curve, the total space of a degeneration of elliptic curves to a nodal elliptic curve. To understand the symplectic cohomology of the Tate curve (minus its central fiber), we will go through the Fukaya category of the elliptic curve and describe this category using tropical Morse trees introduced by Abouzaid-Gross-Siebert.

04 dicembre 2018