Seminario / Baranov

SEMINARIO MATEMATICO E FISICO DI MILANO

AVVISO DI CONFERENZA

Giovedì 7 febbraio 2019, alle ore 16:00
presso la Sala Rappresentanza (piano rialzato)                                                                                                   del Dipartimento di Matematica, Università di Milano
in Via Saldini 50

Prof. ANTON BARANOV
Saint Petersburg State University

parlerà su:

"Spectral synthesis for systems of exponentials and reproducing kernels"

Abstract: Let {x_n} be a complete and minimal system of vectors in a Hilbert space H. We say that this system is hereditarily complete or admits spectral synthesis if any vector in H can be approximated by linear combinations of partial sums of the Fourier series with respect to {x_n}. It was a long-standing problem whether any complete and minimal system of exponentials in L^2(-a,a) admits spectral synthesis. Several years ago we gave a negative answer to this question. At the same time, we showed that any such system admits the synthesis up to a one-dimensional defect. In the talk we will also discuss related problems for systems of reproducing kernels in Hilbert spaces of entire functions (such as Paley-Wiener, de Branges, Fock).

Tutti gli interessati sono invitati a partecipare.

Il direttore del Seminario
Irene Sabadini

Per ulteriori informazioni sulle attività del seminario: http://www.mate.polimi.it/smf

05 febbraio 2019