Seminario / Lehn

SEMINARIO DI GEOMETRIA ALGEBRICA

Nell'ambito del seminario congiunto di geometria algebrica organizzato dai Dipartimenti di Matematica dell'Università e del Politecnico di Milano,

lunedì 26 febbraio a partire dalle 15:30 (45 minuti+ 45 minuti)

presso l'Aula Dottorato del Dipartimento di Matematica dell'Università di Milano si terrà il seguente seminario:

Manfred Lehn
(University of Mainz)
Reflection groups, polar representations and symplectic reductions

Abstract: A classical theorem of Chevalley relates the invariants for the adjoint representation of a semisimple group to the invariants for the action of the Weyl group on the Cartan subalgebra of its Lie algebra. We conjecture - and prove under some technical assumptions - a symplectic version of such a theorem relating quotients of finite symplectic groups with symplectic reductions for actions of reductive groups. This is a report on joint work with M. Bulois, C. Lehn and R. Terpereau.
22 febbraio 2018