Seminario / Rincon

SEMINARIO DI GEOMETRIA ALGEBRICA

Nell'ambito del seminario congiunto di geometria algebrica organizzato dai Dipartimenti di Matematica dell'Università e del Politecnico di Milano,

venerdì 2 marzo alle 14:30

presso l'Aula C del Dipartimento di Matematica dell'Università di Milano si terrà il seguente seminario:

Alejandra Rincon
(Free University Berlin)
Bridgeland stability conditions on the category of holomorphic triples over a curve

Abstract: A holomorphic triple (E1, E2, φ), on a smooth projective curve C over the complex numbers, consists of a pair of coherent sheaves E1,E2 ∈ Coh(C) and a morphism φ: E1 → E2. We consider the abelian category TCoh(C) of holomorphic triples. The aim of this talk is to study Bridgeland stability conditions on D^b(TCoh(C)), including the stability conditions on TCoh(C) studied by Bradlow and García-Prada. Using semiorthogonal decompositions on D^b(TCoh(C)), we describe the stability manifold Stab(TCoh(C)).
This is joint work with Eva Martínez Romero and Arne Rüffer.

05 marzo 2018